Streetlifting nordic

VAD ÄR STREETLIFTING NORDIC?

Streetlifting Nordic är en 1RM tävling som äger rum i Stockholm och den arrangeras av styrelseledamot Samuel Kidane. Den startades 2024 med mål att sammanföra deltagare från Norden i en och samma tävling, där reglementet efterliknar inofficiella världsmästerskapet FinalRep. Med toppkvalitativ utrustning så som en dipställning och bälte från King Of Weighted, calibrerade järnplattor och styrkelyftarstång från Nordic Fighter

VAD ÄR STHLMSTHENICS?

Sthlmsthenics är Stockholms första och enda Calisthenicsförening som drivs av Adam Ahlberk, Leo Ahnmé och Samuel Kidane, Soufiane Benjat och Benjamin Ahlberk. Deras mål är att sprida sporten och vara en samlingsplats för calisthenics i Stockholm. Föreningen är fortfarande i startfasen men i Januari kommer de börja köra igång med klasser!

UTRUSTNING

VAD DU KAN FÖRVÄNTA DIG

VILL DU STARTA EN CALISTHENICSFÖRENING?

DESTO FLER DESTO BÄTTRE!

Vi tror att föreningar är en av de viktigaste faktorerna för sportens tillväxt. Desto fler föreningar, desto fler medlemar och utövare, och desto fler vi är, desto större chans har vi att ta denna sporten frammåt och göra det till en officiell sport. Så om du är intresserad av att starta en calisthenicsförening har vi gjort en liten guide nedan. Det är lättare än man kan tro.

VARFÖR STARTA EN FÖRENING?

HUR STARTAR MAN EN FÖRENING?

registrera förening

HUR DU REGISTRERAR DIN FÖRENING HOS OSS

Har du startat en calisthenicsförening och vill registrera den hos oss? Då har du möjligheten att bli en del av calisthenicsförbundet så att era medlemmar kan tävla i SM och andra tävlingar. Att registrera en förening är en enkel men viktig process. Det kommer därför vara enklast att kontakta oss direkt.

Vi finns alltid tillgängliga på våran melj: info@calisthenicsforbundet.se